1 Ramadhan 22 tahun

بسم الله الرحمن الرحيم

Alhamdulillah, 1 Ramadhan akhirnya menjelma. Bulan yang penuh dengan berkat dan  di tunggu oleh umat islam saban tahun. Bersyukur masih dikurniakan nafas pada  1 ramadhan dan nikmat berpuasa dengan keluarga. tahun lepas 1 ramadhan rasanya masih berpraktikal di frim,kan? *tanya diri sendiri*

suka saya bertanya pada diri saya dan pembaca-pembaca sekalian *mode skema* apakah aim anda untuk ramadhan kali ini ? ke macam biasa, macam bulan-bulan lain, yang bezanya tak makan sampai maghrib dan solat terawikh pada malamnya. Ruginya kalau kita masih berada pada tahap yang sama. melengahkan solat, banyak tidur, banyak main *hamek terkena diri sendir* tak tambah amalan sunat seperti mengaji *baca tafsir juga jangan lupa* dan sebagainya. Mana taknya rugi, pada bulan ramadhan ni la pintu keberkatan, kerahmatan dan keampunan sume terbukak luas-luas.

oh, lupa plak. semalam banyak dapat mesej daripada kawan-kawan , ucap selamat berpuasa. terima kasih ya! selamat berpuasa juga untuk anda-anda semua dan semoga kita dipertemukan dengan lailatulqadar c: *pasang lagu raihan-lailatulqadar*



1 Ramadhan bersiaran lansung dari dapur ketok-ketok menyaksikan sekor ayam kat belakang rumah selamat dijenazahkan *ayat, kan maen lagi kau jah!*. Penangkap ayam tegar, si cilik suki berjaya menjinakkan ayam tersebut dan kematiannya * erkk!* telah disempurnakan oleh jiran sebelah sebelah rumah memandangkan imam muda mohammad halimi sudah kembali ke bukit payung.


dan disebabkan tiada kakitangan yang selalu menguruskan pembersihan ayam, maka dengan perintah tuanku pemaisuri bonda ketok-ketok telah menitahkan penulis untuk membersihkan ayam seterusnya mencabut-cabut bulu ayam. disebabkan penulis telah melalui pengalaman lepas-lepas , dengan separuh sepenuh hatinya penulis berkata no hal la ,hakhak!


best kan kalau sekali sekala buat benda bukan kebiasaan c: biasanya beli ayam siap potong-potong sudah kat kedai. neh rasa adventure lebih siket.


okayla, sehingga jumpa lagi c:
ayuh semarakkan bulan ramadhan dengan amal ibadat ! c:






Comments

Popular posts from this blog

hihi

2021