Harapan Ramadhan

Sedar tak sedar, 7 hari lagi nak ramadhan.  Ya Allah, izinkanlah lah aku untuk bertemu bulan yang mulia ini. Bersempena bulan yang mulia ini, saya ada cek list harapan saya matlamat saya di bulan yang mulia ini dan semestinya perlu diwarmupkan sebelum ramadhan tiba.

Matlamat saya ramadhan 2013 

1. Semestinya khatamkan Al-quran, target 1/1/4 juzuk satu hari. dah beberapa tahun tak sempat nak capai target neh. Sebab ape tak khatam-khatam, sebab saya tak paksa diri baca banyak *_* sebab ape tak paksa diri sendiri, sebab saya tak rajin T_T

2. Bangun sahur, amek keberkatan sahur. Yang neh memang perlu diketuketepiketengahkan disebabkan saya duduk jauh dengan keluarga jadi bila duduk jauh-jauh neh probability nak bangun sahur agak malas sedikitsebanyak hais *_*

3. Saya akan mencuba sedaya upaya untuk bangun qiamulail, sekurang-kurannya sekali. Ziela, at least sekali ziela, remind yourself ingatkan diri sendiri *_* macam mane nak kejar lailatulqadar kalu malas macam neh T_T

4. Banyakkan bersedekah terutamanya bagi makan orang yang bukak puasa. Bagi sedekah kat anak yatim.

5. Zakat jangan lupa ziela!

6. Banyakkan solat sunat, istiqamah! yakin boleh!

7. Kurangkan benda-benda lagha, musics, cerita terutamanya *baek!

Ya Allah, permudahkan perjalanan kami menuju redhaMu. Ya Allah, perkenankanlah T_T

Comments

Popular posts from this blog

hihi

2021