Adik s

Ketahuilah saya ade 5 orang adik. Semuanya menpunyai banyak perangai yang  ‘unik’ yang melatih saya untuk menjadi sabar dan ketahuilah juga saya bukan seorang yang penyabar  (walaupun orang sekeliling cakap saya neh seorang penyabar  tapi saya tetap juga kata saya bukan seorang penyabar walaupun begitu saya mendoakan diri saya menjadi seorang penyabar, amin semua J). 

Yang mane dah lost sebab pening bace ayat belit-belit , mari recall balik saya ade lima orang adik iaitu Z, L, I, A, S (nama sebenar). Tapi di sini hanya mahu menperkenalkan 3 orang adik saya yang berada di tangga bawah. Yang dua lagi tu, saye rase tak patutlah bercerita tentang mereka memandangkan mereka sudah besar. Nanti malu pulak kan saye cerita lebih-lebih  :P 

Oh mari la kita berkenanlan dengan adik S. Adik s ini sangat la hitam sekarang sebab dia suka main, tak kira waktu dari pagi sampai lah tido. Pernah saye mengajak dia untuk belajar, untuk itu marilah ikuti perbualan saye di bawah

Saya      : adik, marilah kakak ajar matematik, asek duk tengok running man je bila nak pandai macam neh?

S           : hm, malam khamis nantila kita blaja ye  (mata tumpu skrin , tak bergerak )

Saya      : motifnye nak malam khamis, tawla malam khamis baca yassin

 S          :  kalo macam tu tangguh malam khamis minggu depan je la blaja 

Saya      : -_- “

Adoyai, sabar je la. Saye tahu dia memang tak suka belajar, main je tahu, hari-hari penat menbebel, sampai rasa giveup sangat nak menbebel. Walaubagaimana pun saye kene ckp jugak kan sebab saye kan kakak dia hihi. Okeh, seterusnya adik s neh memang sangat comel, saya suka tengok dye senyum (jangan bagitaw dia ) dia sangat comel bila senyum, lesung pipit dekat pipi dan dagu menambahkan keserian muka dia. Tapi sayang adik s tak pandai jaga gigi  -_-“.adik s pandai amek hati orang lain, dan sebab tu saye sayang sangat kat dia (carta hati no 3, jangan bagitaw dia ). 

Dia pandai buat lawak dalam waktu tengah tegang, daripada nak marah tiba-tiba tergelak. Disebabkan dye paling muda dalam keluarga saye, dye sangat la manja, biase la tu kot anak bongsu. Saye memang tak boleh tengok dye nanges, walaupun saye yang buat dye nanges, saye akan sedih jugak. Lagi la kalau dye nanges teresak-esak saye pon turut nanges (tapi bukan depan dye la).

Oke, sudah malas nanti adik A dan adik I saye perkenalkan lain kali haha

Comments

Popular posts from this blog

hihi

Awkward