treasure moments

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang
Assalamualaikum
24 Disember 2011 4.28 petang

seperti biasa masih mengadap laptop. ketika ini lagu muhasabah cinta-edcoustatic menyelubungi segenap bilik. syahdu pulak rasa. hm, back to the topic, this time i would like to share about my treasure moments.

kenangan, semua arang ade kenangan. bukan saya seorang, korang juga kan? based on pengalaman saya kutip semasa berada di pengajian, saya telah mengklasifikasikan beberapa keadaan sebagai my best treasure moments. treasure moments bagi saya adalah kenangan yang mana saya seorang sahaja melalui, bukan ketika berada dengan orang lain. kalo dengan orang lain, boleh diklasifikasikan sebagai best moments ke unforgetable moments dan sebaginya.

there have some views was caught by my eyes. 




laluan dia macam neh tapi yang ade depan fssk ukm tu lagi cantik dari neh, tapi takde gambar. i just put above picture just to get rough imangination. yang depan fssk, tiang dye kayu dan tumbuhan yang ade kat situ lagi cantik. dia punya lantai pon cantik dan bila jalan-jalan kat situ rasa macam masuk sebuah taman yang cantik.

pada hari itu, waktu petang dan my mood was really ruined because of something. jadi pada waktu tu saya ambil keputusan untuk berjalan-jalan. petang itu, mendung, dan berangin. awan gelap mula menutupi wajah langit ukm. sesuai dengan mood saya yang betul-betul rosak habis. hujan pula turun rintik-rintik. saya suka untuk berada seorang diri bila mood saya kacau. macam senyap 2,3 hari paling worse pon seminggu. avoid jumpa manusia yang saya tak nak jumpa. diamkan diri dan akan hilangkan sume jejak saya sampai tak dapat di kesan. tapi yang bahayanya setelah diteliti saya mungkin akan buat benda-benda yang mengejutkan orang lain. haha, jadi kesimpulannya saya tak tahu la bila mood saya kacau saya perlu share or just keep it my self and just react nothing happened


yang neh view yang kedua, tapi takdelah secantik gambaran di atas. saya tengok sunset melalui bukit aminudin baki je :) tapi memang boleh mengalir air mata, serius to say. pada waktu petang jugak, balik dari pusanika on the way balik kolej, duduk termenung tengok matahari terbenam. bila cahaya matahari kena muka, terus rasa sedih, sebab rasa diri kerdil sangat kat dunia neh. lepas tu mula la rasa syahdu semacam je.

dua views di atas saya  is my favourite places if i given a chance to go, of course alone. bila kita bersendirian ,secara tak lansung boleh memuhasabahkan diri yang sering melakukan dosa tanpa kita sedar :)

sehingga berjumpa lagi 
lot of love,

ziela

Comments

Popular posts from this blog

hihi