cara untuk melihat ' file hidden ' dalam pendrive setelah diserang virus

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang
Assalamualaikum dan selamat sejahtera

syukur alhamdulillah, hari ini saya berkesempatan untuk berkongsi serba sedikit tentang cara untuk melihat file hidden dalam pendrive. semalam, saya ingin menggunakan tools yang berada dalam pendrive. setelah saya sambungkan peranti usb ini pada laptop, karpersky menjalankan kerja dengan cekapnye mengenalpasti virus trojan yang sering menggangu pendrive saya. sedarlah saya bahawa ada orang guna pendrive tanpa kebenaran saya kerana last saya guna tiada sebarang trojan yang di cekup.

setelah discan saya menbuka dan alangkah terkejutnya saya, nothings there! rasa panik dan marah mula menyelubungi diri, nauzubillah.
setelah tenang, saya cuba mencari jalan penyelesaian melalui google dan saya menjumpai penyelesaian terbaik, alhamdulillah.

jadi pada sesiapa yang mengalami masalah yang sama, anda boleh try langkah ini :

  • pergi dekat START-RUN-TYPE CMD-ENTER
  • masukkan huruf untuk pendrive anda, contohnya I atau H atau G dan sebagainya- ENTER
  • selepas itu taip attrib -s -h /s /d *.*- ENTER
  • tunggu beberapa saat dan boleh locatio file anda balik :)


semoga dapat menbantu anda. apeapepun kredit untuk tech2hell . sehingga berjumpa lagi :)

pesanan untuk hari ini : kawan, dunia hanya pinjaman, sediakan bekalan secukupnya. mintalah pertologan Allah dalam apa jua keadaan. moga Allah merahmati saya dan dan andaanda semua amin :)



Comments

Popular posts from this blog

hihi