Mengapa hidup terasa kosong?

Aku ada sorang kawan. Cara dia unik bila nak google information. Nak tahu camne cara dia google? Contoh mengapakah air laut kelihatan biru dari jauh sedangkan air tidak mempunyai warna? Haha unik tau cara dia tanya pak cik google. Mesti pening browser nak cari keypoint.

Anyway point aku sebenarnya ialah cara bertanya. Dan aku harap mungkin manusia diluar sana kiranya ada yang google refer kepada tajuk update ni mengapa hidup terasa kosong, boleh dapat tips sikit sebanyak berdasarkan pengalaman sendiri.

Hidup terasa kosong bila kau dan aku tak isinya dengan rasa hidup bertuhan. Ye. Sebenarnya kau jauh dengan pencipta. Lihat balik hubungan diri sendiri macam mana. Solat kita macam mana. Solat ye solat. Sempurnakah solat kita.

Bila aku lihat balik hidup aku. Most the time bila aku lost, bila aku tak jaga solat. Solat pun pertengahan waktu. Masa solat pun tak tahu diri hilang ke mana. Baca al quran tok sah nak cakap lah. 3 hari baru mengaji sekali. Dan bila aku dah jadi macam ni, Allah balikkan rasa aku untuk kembali pada Dia. Dia sedarkan aku balik. Daripada kawan kawan yang selalu solat awal. Daripada teguran dekat facebook dan alam maya yang lain. Dari mak kita saban hari nasihat kita tiap kali kita call. Lihat betapa Allah sayangkan kita.

Jadi takpe. Kita lost. Kita balik semula pada Dia. Kita lost lagi. Kita balik semula. Takpa. Biar je kitaran dia macam ni. Yang penting kita usaha nak balik pada dia. Usaha untuk dekat dengan dia. Jangan give up dan putus asa ok.

Kita pendosa. Ye pendosa. Pendosa yang berimpiankan syurga. Ye cita cita yang paling besar. Wishlist lifegoal paling agung ialah nak masuk syurga. Bukan sorang sorang je tau. Nak ajak korang sekali masuk syurga.

Jom!

Comments

Popular posts from this blog

hihi

2021