Argument

Aku bukan jenis suka berdebat bergaduh dan sewaktu dengannya. Im not a sweet talker either. Aku lagi prefer tulis taip dari cakap. Emosi tak nampak. Sebab dalam perdebatan yang mengikut emosi, aku akan kalah. Bukan kalah sebab aku tak lawan balik. Tapi kalah sebab aku tak suka naikkan suara dan keluarkan apa yang aku rasa. Lagi lagi bila badan dah menggigil marah dan akhirnya air mata sahaja yang bercerita segala.

Kau akan tahu teruknya bila air mata tak berhenti buat satu ketika. Aku jarang begini. Jarang nak menangis sana sini. Ini sebab dah lama aku sabar, aku adaptasi dengan persekitaran semasa. Silapnya perlakuan kau yang tak bertoleransi dan kerjakerja aku bergunang ganang telah menyebabkan aku hilang kawalan. Rekod dalam sejarah november, kali pertama aku nangis seteruk ni sepanjang aku kerja di projek ni. Officemates yang kerja lama dengan aku pun terkejut tengok aku camni. Jangan cakap dorang, aku pun terkejut dengan diri sendiri. Tahniah.

Rasa bersalah? Terkejut sebab aku begini. Baguslah. Good! Please get your sense back. Benda dah jadi. Forget it and move on. Lepas dah jadi macam ni ingatkan lagi ok tapi hati jadi lagi keras. Ok la tu. Buat peribahasa baru, makin banyak nangis makin kebal hat hahaha.

Jangan risau. Aku ok. Aku dah banyak tempuh benda dahsyat lagi dari rasa ni. The best part is rasa ni trigger adrenalina aku untuk mengembara setiap minggu hahaha. Walaweh.

Comments

Popular posts from this blog

hihi

2021