Sebagai peringatan diri sendiri -entry terbengkalai

saya cuba untuk menjadi seorang yang menghargai sesiapa sahaja yang berada disekeliling tak kira susah atau senang, walaupun kadang-kadang payah nak buat. based on situation juga.

Janganlah kita mengamalkan sikap, yang mana apabila nak je something baru je cari kita. walaupun oang kata, itupun kire baek la, at least ada juga someone yang masih memerlukan pertolongan kita. Tapi sometimes need to be consider, and place yourself to the owner of situation ye dak?

apa yang saya maksudkan, boleh nak mintak tolong dengan orang. tapi dalam masa yang sama jangan lupa tanye khabar, sekali seminggu ke sihat ke, makan dah ke, camne skang. camtulah. bukan muncul time nak something saje ye.

sekarang neh pun senang ,zaman dah moden, telefon, fb, emel sume ade. paling basic pon, telefon kan ade ^^ saya juga perlu buat macam tu, terutamanya nak update adik-adik kat bawah dan kakak-kakak. tapi besenya saya dapat tahu perkembangan semua dari mak. sebab tu la kalo telefon mak mesti 30 minit sampai 1 jam bercakap ^^

do you know, dalam hidup ini bukan keredhaan Allah sahaja kita nak cari. keredhaan ibu bapa juga mesti kita titik beratkan. terutamanya mak awak. Jagalah perasaan dia, dengarlah apa yang dia kata. kalu dia salah, cakap dengan dia baek-baek.Jangan buat dia terasa okay ^^

***
tiba-tiba cek duit dalam dompet kecik. tinggal RM 1.50 lagi haha this month bajet sangat banyak lari kesana dan kemari hingga duet makan terkorban. tapi naseb baek malam neh gaji jadi bulan neh mari menguruskan wang dengan bijaksana.tapi alhamdulillah saya masih cukup makan, jadi jangan risau ^^

semestinya sekarang saya ada banyak tanggungjawab yang makin tergalas di bahu. Jadi cik ziedya, jangan cepat down, jangan mudah mengalah dan berusaha ye untuk memastikan mereka sentiasa gembira dan bahagia selalu ^^


ziedyaizara
28 Februari 2013




Comments

Popular posts from this blog

Gunung bunga buah

Awkward