pengalaman

Dengan Nama Allah yang maha Pemurah lagi maha Penyayang
8.09 PM 10 januari 2012

rabu mula menjelma, terasa waktu sangat pantas berlalu hingga tak sedar waktu berlalu dengan sangat cepat. 10 hari berlalu di tahun 2012, cepat bukan? hari ini masuk hari yang ke 7 bkerja, alhamdulillah dapat kenalan baru, semakin ramai kawan :)

dalam perhubungan persahabatan terutamanya dengan lelaki, aku sangat takut jika perbuatan yang aku lakukan akan melalaikan mereka, menanam beih-benih kelalaian di hati mereka, Ya Allah jauhkanlah. seperti kata elya khadeeja dalam novel tautan hati 

" Astaghfirullah! kasihannya dia terlalai dengan seorang manusia yang hina sepertiku. kenapa tak berusaha untuk berkenalan dengan Allah? Dialah Pencipta diriku, bintang kerlipannya, malah segala-galanya. Dialah selayaknya untuk dikenali "

walaupun engkau bertudung litup, memakai baju longgar, tetapi itu bukan jaminan yang engkau akan terlepas dari pandangan mata lelaki. Mintak dijauhkan. moga senyumanku, perkataanku, perbuatanku tidak mendatangkan fitnah, perkenankanlah ya Allah.

* * *


teringat satu waktu dulu, sewaktu borak-borak dengan kawan, saya ade tanyelah pendapat diorang. ape yang diorang definasikan cantik bagi seorang perempuan. ade yang jawab itu, ade jawab ini, macam-macam la jawapan yang kuar. dan saya pada masa itu seingat saya, saya tak tahu nak definisikan cantik tu bagaimana.

tapi tiba-tiba hari in, persoalan tu kuar balik ketika saya ronda-ronda dalam dewan exam tadi. mungkin juga persoalan neh kuar mungkin sebab tengok banyak sangat perempuan sejak 7 hari neh. sebahagian besar yang amek exam adelah perempuan. jadi hari neh, setelah menganalisis, berfikir itu ini saya mendefinasikan cantik bagi seorang perempuan adelah perempuan yang menutup aurat dengan sempurna  mari kita berusaha ke arah itu :)


berubah sikit-sikit, lamelame jadi banyaklah :) mohon pada Allah, moga ditetapkan hati untuk istiqamah :)

Comments

Popular posts from this blog

hihi

2021