bas dan saya ._.

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang
27 januari 2012 2.17 p.m chendering, terengganu

sudah 27 hari, melabuhkan tirai di tahun 2012. cepatnya terasa masa berlalu, hilang dengan sangat pantas. pagi tadi alhamdulillah selamat sampai di bumi penyu, terengganu darul iman, yang semestinya menimbulkan suatu rasa yang lain untuk penduduk bumi jati terengganu ini cewah!


 

well, gambar diatas adalah satu skrin yang ditempatkan dalam bas sani. each set kot ade! kagum! u can watch movie, listening to music, scrolling picture, playing games, owsem guys! and everything is touch screen! sebelum neh, setelah 3 tahun nak bas sani tak pernah plak jumpa benda macam neh even naek bas lain pon. haha, rupe-rupenya bas sani yang sebuah neh je baru lepas upgrade n coming soon insyaAllah semua akan di upgrade, syabas sani :)

kisah hidup

teringat masa kecik dulu, saya bukan jenis yang suka naik kereta, bas dan seangkatan dengannya. sure akan muntah, tak kire la dalam bas or kereta. tak boleh nak pergi dengan bau air-cond.  jadi alkisahnya setelah 2 tahun di pahang, 1 tahun di johor dan 3 tahun di selangor, alhamdulillah toleransi dengan bas berjaya diatasi. sekarang neh alhamdulillah tak rasa pening dan muntah bila naik bas tapi sebaliknya melahirkan habit baru iaitu tidur setidur tidurnya dan dengar lagu sepanjang jalan.

tips mahu hilang rasa muntah dan pening

korang boleh cuba berapa tip yang pernah saya cube sewaktu dalam proses untuk get well dengan bau bas n kereta

  • tido laju-laju, naek bas setting tempat elok-elok baca doa naik kenderaan, baca doa tidur dan terus tidur
  • dengar lagu, hilangkan fokus deria hidung dengan tengok pemandangan luar bas yang sangat owsem
  • jangan amek makanan berat macam nasi, mee, dan spesiesnye, sebab nanti bila duk dalam bas everything yang kita makan akan kuar balik
  • beli asam, it goes well :)
okeh,  tata :)

Comments

Popular posts from this blog

hihi

Awkward