Profession

Hari ahad yang tenang seperti biasa. Dan macam biasa, aku masih terperuk di rumah dengan tagline nowhere nowhere to go. Opah dari semalam pergi pd dengan family.

Jadi, belek belek cerita dalam hard disk. Bukak cerita the return of superman. Hari tu terjebak tengok cite ni sebab triplet baby yang comel sumpah tak tipu. So aku skip je la sume part just tengok part dorang je, hahaha

Sebab tak tahu nak tengok apa, jadi pasang je la cite ni tengok dari episode satu. Salah satu part yang aku suka, tengok cara cultere cara didik dorang camne. Interesting behaviour tengok perangai baby budak budak yang mana simple je if we come to understand the signs.

Episode 3 dan 4, kisab ayah si twin ni bawak pergi checkup. Serious aku salute dekat doktor dan nurse yang memang handle disease development baby.
Baby ni fragile. Kita yang dah dewasa somehow can manage the pain. Tak kira la sakit macam mana. Kita still boleh counter dengan mindset. Tapi baby yang kecik ni dia hanya boleh rasa lapar, sakit, etc.

Aku tak tahu macam mana nurse doktor boleh hati besi pergi cucuk vaccine baby. Nak pegang baby yang kecik tu pun, tak berani. Ni lagi la nak cucuk, pastu mesti rasa sedih gila tengok dia nangis.

Sebab tu la tak pilih profession doktor ye dak?

Hahaha

Comments

Popular posts from this blog

hihi

2021