April, its a cold days

This is the first post for this month. Assalamualaikum people, today is 11 April, Thursday ^_^

its already April, and as usual time is keep running fast. we are moving to second phase of this year. Did your goals moving to the next phase too? not yet? don't worry, we have plenty of time to make it if you know how to appreciate time starting today! lets move!

okay, cukuplah speaking speakang haha semalam semalam lepas, saya ada tengok satu drama one litre of tears. sebelum neh saya dah tengok sebenanyya, tapi masa time balek rumah hari tu, saye tengok citer neh dengan family sampai episode 7, jadi bile balek sini saye habiskan la 4 episode lagi *opkos skip2 sebab tengok sorang-sorang. Kekdahnye saya berjaya menpengaruhi mak saya serta adek-adek saye untuk tengok citer neh. Mak saye tak de la minat sangat sebab subtitle dye bi, jadi dia malas nak tengok, tapi saye citer  tu citer neh ke mak saye last2 dye berminat nak tengok. jadi saye pasang la citer neh kat tv supaya senang sume bule tengok.

Actually citer neh sangat heavy,sarat dengan emosi. Tapi saye still rekemenkan dorang tengok, sebab banyak nilai kehidupan yang boleh amek dari situ. Supaya mereka sedar di luar sana ada insan yang terima ujian lebih berat daripada kita. Cerita neh adapatasi dari kisah sebenar, saye yang sebelum neh dah tengok 2 kali pon, bule masuk habuk dalam ke dalam mata juga eh eh. Sambil2 ambil nilai kehidupan, juga boleh tambah info terbaru mengenai penyakit saraf yang selama neh saya tak pernah tahu pun. Bila saya menilai balik, melihat kegigihan aya, watak utama dalam citer tersebut, rasa dapat bagi satu motivasi dalam diri sendiri. Ye lah, cuba bayangkan jika saya berada di situasi dye, bolehke saya bertindak seperti dia? memikirkan pun tak tahu nak bayangkan macam mane, apatah lagi merasai penderitaan yang dia tanggung hingga ke hujung nyawa.

Di sini saya sharekan beberapa quote yang best dalam cerita tu. Moga dapat kita sama-sama ambil pengajaran ^_^





sehingga berjumpa lagi jika ada kesempatan umur ^_^

jaga iman, jaga kesihatan, jaga solat :)

Semoga sentiasa dalam rahmatNya c:


Comments

Popular posts from this blog

hihi

2021