its cold day

27 september 2012

Assalamualaikum. Dah lame rasenye tak menjengah ke sini. Bukak je hari-hari tapi mood nak menulis tak singgah, jadi bersawang je la blog neh tskk.

Hari neh hari khamis, saya rancang nak balik rumah, tapi saya tak sure lagi macam mane. Kalo nak balek petang neh agak rushing la sebab bas petang tu gerak awal. Jadi saya kene mintak keluar awal dengan bos, tak best la kalo sokmo-sokmo gitu kan? kita kan pekerja, di beri gaji mengikut kerja yang diberi. tapi hehe kadang-kadang saya mintak balek awal jugak untuk hari-hari yang mungkin akan jam di jalan raya, hihi *bajet macam bawak kete je kan* hihi

Hari neh a bit overwhelming jugak perasaan di pagi hari. A bit irratated pon ade. tapi cuba untuk endured, endured dan semoga saya terus kuat. Saya cuba untuk bersangka baik dalam segala hal walaupun bukan mudah dan kemungkinan untuk sakit hati tuh tinggi. Tapi takpelah, at least usaha dari lansung takde kan? dan satu lagi, muka saya neh kalo tak senyum memang nampak macam scary sikit. Bukan saya moody ke ape, cuma ye lah bukan setiap masa nak senyum. That things im really bad to hide even i try to improve better, ade petua ke nak cover common expression turn to be happy brighful ever expression ? kalo ade bagusleww tskk.

Oktober beberapa hari akan muncul tapi saya masih barada tahap yang sama. i keep saying that i need to improve tapi macam neh je lah gayenye fuhh so macam mane nak improve diri? setakat neh apa yang boleh saya buat hanya melalui pembacaan dan watching some videos related to area that i had specified. Tapi the thing that i should done first is to remind myself many times. Sebab? kesedaran bukan datang selalu, kadang-kadang lalai banyak sangat sampai lupa diri *perlu letak reminder hari-hari, ohh* Istiqamah bukan satu benda yang senang nak dapat, semuanya memerlukan pengertian, pengorbanan dalam banyak hal. Sampai satu masa kita berperang dengan diri sendiri antara keinginan dan kewajipan yang perlu kita laksanakan, pernah alami dalam situasi tu tak? Sape pernah sila senyum laju-laju hihi :p eh tersenyum plop!~

opss, dah terlajak panjang, ingat nak keep it short and simple,  tapi takpelah bukan selalu kan hihi :)

Mengundurkan diri dulu, tata:)

a piece of advise today! Have a nice day readers!








Comments

Popular posts from this blog

Untitled

bahagia

Instagram